Krok 1

Krok 1 >> Krok 2 >> Krok 3 >> Krok 4

Gratulujemy podjęcia decyzji o rzuceniu palenia! Masz pewnie wiele powodów, by rozstać się z paleniem. Przypomnij je sobie!

Rzucenie palenia jest w zasięgu Twoich możliwości i ważne jest byś był głęboko o tym przekonany. Może potwierdzeniem faktu, że i Ty możesz być osoba niepalącą będą przykłady znanych osób, które rozstały się z tym nałogiem (Oni już rzucili). Sprawdź też, jakie długofalowe korzyści przyniesie Ci odstawienie tytoniu.

Jeśli to Twoja pierwsza próba zastanów się, co czujesz, gdy przez kilka godzin nie możesz palić. Jeśli już rzucałeś, to przypomnij sobie szczegóły związane z tym okresem. Pomoże Ci w tym analiza poprzednich prób rzucania palenia.

Pewnie trochę obawiasz się najbliższych dni po rzuceniu. Poznanie mechanizmów uzależnienia i potencjalnych objawów odstawienia nikotyny pomoże Ci przejść przez ten okres.  Rozumienie i umiejętność przewidywania tego jak będzie reagował Twój organizm i tego jak będziesz się czuć pozwoli Ci być pewniejszą/szym, uniknąć niektórych dolegliwości.

Dlatego ważne jest byś znał swoje nawyki i przyzwyczajenia związane z paleniem. Przez przynajmniej kilka dni (najlepiej pełny tydzień) obserwuj swoje palenie. Polecamy Ci prowadzenie dzienniczka palacza.

Przez najbliższy tydzień obserwuj się zgodnie z sugestiami dzienniczka i nieustannie buduj swoją niechęć do palenia i radość z nadchodzącego momentu rzucenia. Zwracaj większą niż zwykle uwagę na wszelkie informacje dotyczące szkodliwości palenia oraz przykłady tego jak źle palenie wpływa na Ciebie (np. poranny kaszel, brzydki zapach dłoni).

Do zobaczenia za tydzień w tym samym miejscu!

Jeśli wykonasz wszystkie zalecane przez nas czynności możesz zrobić krok drugi.

 

Powrót do wpisu.


Back to Top ↑