11 listopada 2017

Krok 1

Krok 1 >> Krok 2 >> Krok 3 >> Krok 4

Gratulujemy podjęcia decyzji o rzuceniu palenia! Masz pewnie wiele powodów, by rozstać się z paleniem. Przypomnij je sobie! Swoją uwagę koncentruj na tym co zyskasz odstawiając papierosy i o ile, łatwiejsze, przyjemniejsze i zdrowsze będzie Twoje życie! Sprawdź , jakie długofalowe korzyści przyniesie Ci odstawienie tytoniu.
Rzucenie palenia jest w zasięgu Twoich możliwości i ważne jest byś był głęboko o tym przekonany. 

Jeśli to Twoja pierwsza próba zastanów się, co czujesz, gdy przez kilka godzin nie możesz palić. Zwróć uwagę czy jest to dla Ciebie duża trudność, czy pojawiają się jakieś dolegliwości (np. rozdrażnienie, problemy z koncentracją)? Szczególna uwagę zwróć jednak na to, jak radzisz sobie z powstrzymaniem chęci palenia? Jakie swoje zasoby, cechy charakteru, umiejętności do tego wykorzystujesz?

Jeśli już rzucałeś, to przypomnij sobie szczegóły związane z tym okresem. Pomoże Ci w tym analiza poprzednich prób rzucania palenia.

Pewnie trochę obawiasz się najbliższych dni po rzuceniu. Poznanie mechanizmów uzależnienia i potencjalnych objawów odstawienia nikotyny pomoże Ci przejść przez ten okres.  Rozumienie i umiejętność przewidywania tego jak będzie reagował Twój organizm i tego jak będziesz się czuć pozwoli Ci być pewniejszą/szym, uniknąć niektórych dolegliwości.

Dlatego ważne jest byś znał swoje nawyki i przyzwyczajenia związane z paleniem. Przez przynajmniej kilka dni (najlepiej pełny tydzień) obserwuj swoje palenie. Polecamy Ci prowadzenie dzienniczka palacza.

Przez najbliższy tydzień obserwuj się zgodnie z sugestiami dzienniczka i nieustannie buduj swoją niechęć do palenia i radość z nadchodzącego momentu rzucenia. Zwracaj większą niż zwykle uwagę na wszelkie informacje dotyczące szkodliwości palenia oraz przykłady tego jak źle palenie wpływa na Ciebie (np. poranny kaszel, brzydki zapach dłoni).

Do zobaczenia za tydzień w tym samym miejscu!

Jeśli wykonasz wszystkie zalecane przez nas czynności możesz zrobić krok drugi.

Zadanie finansowane ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020
Strona głównaAktualności Wpływ palenia na ciążeMateriały