Telefoniczna Poradnia Pomocy Palącym: 801 108 108

Już nie palę

Skoro znalazłeś się w tym miejscu oznacza to, że właśnie rzuciłeś palenie! Gratulujemy!

Na pewno wiesz, że w pierwszym okresie po rzuceniu palenia możesz odczuwać dyskomfort. Przez pewien czas może dokuczać Ci gorsze samopoczucie fizyczne i psychiczne.

Sprawdź, jakich objawów  możesz się spodziewać po odstawieniu palenia oraz jak długo mogą się one utrzymywać.

Możesz wspomóc swój organizm w procesie powrotu do zdrowia i oczyszczania z toksyn pijąc dużo wody, jedząc warzywa i owoce, dobierając odpowiednią dietę oraz włączając (lub zwiększając) aktywność fizyczną.

Pamiętaj, że to Ty panujesz nad swoja psychiką, a to przekłada się również na samopoczucie fizyczne. Staraj się właściwie pokierować swoim tokiem myślenia. Pamiętaj: Rzuciłeś, bo nie chcesz palić! Obserwuj siebie. Dostrzegaj wszelkie korzyści, jakie przynosi Ci rzucenie palenia. Zastanawiaj się codziennie: Co dziś zyskałem/łam. Zobacz, co cieszy Cię najbardziej z tego powodu, że odstawiłeś papierosy!

Utrwalaj swój sukces! Obserwuj siebie i dostrzegaj wszelkie pozytywne zmiany! Nagradzaj się (w końcu zyskujesz dotychczas „przepalane pieniądze”).

Nie dopuszczaj do siebie myśli o zapaleniu papierosa. Naucz się, jak reagować w konstruktywny dla siebie sposób w trudnych sytuacjach (jak odmawiać!) Trwaj w swoim niepaleniu, bo zależy to wyłącznie od Ciebie!

Gdy zdarza Ci się jeszcze doświadczać przykrych objawów po odstawieniu nikotyny – nie przerażaj się tym! Z każdym dniem będziesz czuł się lepiej. Część objawów fizycznych ustąpi po około 2 tygodniach. Musisz być jednak przygotowany na to, że dość długo jeszcze pojawiać się będzie mniej lub bardziej, natrętna myśl: „A może zapalić?”

Pamiętaj jednak, że chęć palenia pojawiać się będzie falami (tzn. przychodzi i odchodzi). Ich moc będzie jednak stopniowo słabła. W trudnych chwilach staraj się koncentrować na tym, by nie zapalić w TYM momencie. Staraj się zająć swoją uwagę np. mechanicznymi czynnościami. Uwierz, że POTRAFISZ opanować chęć palenia. Przypomnij sobie, jakie miałeś nawyki związane z paleniem, w jakich sytuacjach wręcz odruchowo sięgałeś po papierosa (zajrzyj do dzienniczka palacza). Może niektórych sytuacji da się uniknąć. W innych zastosuj triki, które pomogą Ci wytrwać, odwróć swoją uwagę (koło ratunkowe)! Pamiętaj, że jest też Telefoniczna Poradnia Pomocy Palącym (poradnie) – dzwoń, gdy potrzebujesz porady specjalisty


Back to Top ↑