;
Telefoniczna Poradnia Pomocy Palącym: 801 108 108

witam, pale od 30 lat paczke dziennie.Brałam tabex, potem Dosmeksan, po każdej tabletce chcialo mi sie bardziej palic, najdluzsza przerwa w niepaleniu to 12 godzin, podczas ktorych kręcilo mi sie w glowie, było mi slabo, miałam problemy z oddychaniem, zapalałam i w/w objawy znikały. Chcialabym rzucic, ale nie wim jak przetrzymac to koszmarne samopoczucie

Witam,
Ważne jest to, jak długo brała Pani te leki? Ich działanie może być odczuwane dopiero po 2-3 dniach stosowania. Proszę się zastanowić, czy zwiększona chęć palenia nie była podświadomą reakcją na samą myśl o rzuceniu palenia. Pisze Pani o dość silnych objawach odstawienia papierosów, naturalne więc może być, że decyzja o rzuceniu palenia wzbudza lęk. Opisywane dolegliwości niestety dość często pojawiają się po rzuceniu palenia. Zawroty głowy i uczucie słabości, mogą być spowodowane spadkiem ciśnienia, które wcześnie regularnie podnosiła nikotyna z papierosa. Problemy z oddychaniem mogą wynikać z rozprężania się pęcherzyków płucnych lub rozpoczynającym się procesem oczyszczania płuc. Później może się pojawić również ból/ucisk w klatce piersiowej oraz wzmożony kaszel. Tak naprawdę są to pozytywne objawy i na całe szczęście już po kilku dniach powinny ustąpić (kaszel może utrzymywać się dłużej). Występowanie tak silnych objawów może być wskazaniem do zastosowania leczenia farmakologicznego. Jeśli nie ma Pani przekonania do leków, które wcześniej stosowała, może Pani wybrać inne środki. Może też Pani zastanowić się nad stopniowym ograniczaniem palenia zanim ostatecznie przestanie palić. To dłuższy proces, wymagający większej mobilizacji sił, ale zwykle słabiej odczuwane są objawy odstawienia.
Polecam też przeczytanie ogólnych zaleceń na naszej stronie (http://jakrzucicpalenie.pl/krok-1/) lub rozmowę z doradcami Telefonicznej Poradni Pomocy Palącym.

Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia
Irena Przepiórka


Back to Top ↑