;
Telefoniczna Poradnia Pomocy Palącym: 801 108 108

Bardz się staram ale nie wychodzi od nad pale mentalowe mam swoje zasady ograniczam się ale jakoś potem zatracam i to jest smutne

Witam,
Z perspektywy terapeuty najważniejsze jest to, że podejmuje Pani różne działania, po to żeby rzucić palenie. Ograniczając palenie z pewnością zwraca Pani większą uwagę na swoje nawyki i przyzwyczajenia oraz uczy się kontrolować potrzebę palenia, co można wykorzystać przy kolejnej próbie. Proponuję, żeby zmienić trochę schemat działania wykorzystując to, co dotychczas okazało się skuteczne. Skoro trudno Pani wytrwać w ograniczeniu, może lepszym rozwiązaniem będzie wyznaczenie sobie konkretnej daty rzucenia palenia, zaplanowanie kolejnych działań i konsekwentne trzymanie się planu.
Proponuję zacząć od zastanowienia się, w jakich sytuacjach sięga Pani nawykowo po papierosa, a kiedy potrzeba palenia wynika z fizycznego uzależnienia. Kolejnym krokiem może być przypomnienie sobie, jakie zachowania pozwalały Pani skutecznie ograniczać papierosy. Warto też rozważyć możliwość zastosowania farmakoterapii (opis środków dostępny jest na naszej stronie w zakładce METODY) i wyznaczenie dnia „0” na rzucenie palenia. Podczas pierwszych dni po rzuceniu palenia dobrze jest unikać sytuacji wywołujących chęć palenia i przygotować się psychicznie do nieco słabszej formy. Warto zaplanować różne pomysły na to, jak sobie radzić z chęcią palenia i aktywności, które wcześniej wykorzystywała Pani jako sposób ograniczania.
Mocno trzymam kciuki za powodzenie i jeśli chciałaby Pani porozmawiać o rzucaniu palenia, to serdecznie zapraszam do Telefonicznej Poradni Pomocy Palącym (801 108 108)

Irena Przepiórka


Back to Top ↑