Telefoniczna Poradnia Pomocy Palącym: 801 108 108

Krok 2

Krok 1 >> Krok 2 >> Krok 3 >> Krok 4
 
Krok drugi – Ustalenie daty dnia „0”:
 
Witaj! Skoro dotarłeś do kroku drugiego oznacza to, że jesteś zdecydowany na rzucanie palenia. Realizując zalecenia z „Kroku 1” przyjrzałeś się sobie, jako osobie palącej. Masz już wiedzę na temat swoich przyzwyczajeń i nawyków związanych z paleniem oraz wiesz jak reaguje Twój organizm na brak nikotyny. Przejrzyj uważnie „dzienniczek palacza”, który wypełniałeś i zastanów się – gdzie widzisz prawidłowości (określone nawyki?) np. zapalenie papierosa w ulubionym fotelu z filiżanką kawy?. Pomyśl, z których papierosów w ciągu dnia najtrudniej Ci zrezygnować (najwyższa nota w skali przymusu)? To właśnie te sytuacje będą dla Ciebie najgroźniejsze. To one będą wywoływały u Ciebie chęć palenia! Teraz nie jesteś już jednak bezbronny! Znasz je, więc możesz się do nich przygotować. Znając swoje nawyki łatwiej Ci też wybrać najlepszą datę na Twój dzień „0” – tzn. pierwszy dzień bez papierosa.

 
Chcąc wybrać najlepszy dla siebie dzień „0”, jeszcze raz przejrzyj swoje zapiski z „dzienniczka palacza”. Zastanów się czy palisz więcej, gdy masz dużo zajęć, czy wtedy, gdy masz więcej czasu wolnego? Jeśli tak przejdź tutaj 1.
A może nie ma takich różnic? Jeśli tak przejdź tutaj 2.

Ważne, by najbliższy tydzień po dniu „0” nie obfitował w sytuacje, o których wiesz (z analizy dzienniczka), że sprzyjają paleniu. Nie śpiesz się, wybierz optymalny dla siebie termin i przejdź do Kroku trzeciego.

Powrót do wpisu.


Back to Top ↑